گرافیک رایانه - آموزشگاه هنرافزا

گرافیک رایانه‌ای یا گرافیک کامپیوتری (Computer graphics) یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رایانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاویر به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید.

گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست. بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های ساخت پویانمایی دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه‌‌سازی‌های محاسباتی، و پردازش تصاویر را می‌شود به ‌عنوان چند نمونه نام برد.

نرم افزارهای گرافیکی مورد استفاده در کارهای گرافیکی را می‌توان به دو دسته بزرگ تقسیم کرد:

۱: نرم‌افزارهایی با کاربرد ویژه

۲: نرم‌افزارهای عمومی گرافیکی

طراح گرافیک رایانه‌ای در واقع از ابتدایی‌ترین شاخه‌هایی است که برای علوم رایانه بوجود آمده است و از ابتدای پیداش گرافیک وجود داشته است. در واقع این کار خلاصه می‌شود به کار با انواع تصویرها در محیط‌های مختلف نرم‌افزاری و… ، همانطور که می‌دانید گرافیک از مهمترین رشته‌های کامپیوتری است که در دنیای امروزی نقش بسیار با اهمیتی را در شرکت‌های مختلف بزرگ و کوچک بازی می‌کند.

گرافیک رایانه‌ای باعث تعامل و شناخت بهتر کامپیوترها شده و هم چنین تفسیر داده‌ها را آسان‌تر کرده ‌است. توسعه‌های بر مبنای گرافیک رایانه‌ای باعث تأثیر زیادی بر روی بسیاری از رسانه‌ها شده و انقلابی در صنعت انیمیشن، فیلم و بازی‌های رایانه‌ای به راه انداخته است.

پوزیشن شغلی با عنوان طراح یا گرافیست در سازمان‌هایی مثل صدا و سیما، وزارتخانه‌ها، انواع شرکت‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها، مراکز آموزشی و بسیاری از شرکت‌های مهم و بزرگ که بخشی به نام بازاریابی یا فروش دارند، وجود دارد که می‌توانید مشغول به کار شوید. از آنجا که کسب تجربه برای موفق شدن در این شغل مانند دیگر شغل‌ها بسیار مهم است، گاهی نیاز است افراد برای کسب تجربه کاری بیشتر، محل کار خود را عوض کنند.

شما می‌توانید به صورت مستقل و به صورت پروژه‌ای کار کنید. تعداد زیادی از گرافیست‌ها ابتدا کار را از مشتری تحویل می‌گیرند و در موعد مقرر کار انجام شده را به مشتری تحویل می‌دهند.

از وضعیت بازار کار گرافیک کامپیوتری در کشور ما اطلاعات درستی در دسترس نیست. اما با توجه به این موضوع که هر روز بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان‌ها و شرکت‌ها به آن افزایش پیدا می‌کند و از سمت دیگر گسترش یافتن حوزه تصویرسازی و طراحی روی جلد کتاب، صفحه‌آرایی مجلات و روزنامه‌ها و … قابل پیش‌بینی است که بازار کار مناسبی در سال‌های آینده پیش روی طراحان قدرتمند در این حوزه باشد. در کل بازار کار گرافیک کامپیوتری بازار کار خوبی است.

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای هنرافزا دوره‌های خود را تحت استانداردهای بین‌المللی کشور برگزار کرده و تمامی استانداردها و سرفصل‌های تعیین شده از طرف این سازمان را اجرا می‌کند.

هنرجویان پس از اتمام دوره می‌توانند در آزمون دوره شرکت کرده و در صورت قبولی مدرک مربوطه را دریافت کنند. این مدرک دارای ارزش بین‌المللی بوده و دارنده آن می‌تواند در تمامی کشور‌های جهان از آن استفاده کند.

ادامه مطلب

۱- طراحی اولیه و ساده‌سازی

۲- آشنایی با گرافیک کامپیوتری در دهه‌های مختلف

۳- انواع تصاویر در گرافیک

۴- آشنایی با انواع نرم افزارهای گرافیکی

۵- نمایی کلی از سیستم‌های گرافیکی

۶ -مبانی هنرهای تجسمی

۷-  آموزش کورل دراو

۸-  آموزش فتوشاپ

۹-  رنگ‌شناسی

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزشی گرافیک رایانه”

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.